بسم الله الرحمن الرحيم
كما هو موضح بالعنوان , نزل موضوع بتاع الاخ الفاضل كيكا يصلح فعلاًً مشكلة الشعر بس هتظهرك مشكله تانية اللى هى ايكونةالاكسبوشن مش هتظهر , فى الموضوع ده هتلاقى حل الاتنين بإذن الرحمن .
كما هو موضح بالعنوان , نزل موضوع بتاع الاخ الفاضل كيكا يصلح فعلاًً مشكلة الشعر بس هتظهرك مشكله تانية اللى هى ايكونةالاكسبوشن مش هتظهر , فى الموضوع ده هتلاقى حل الاتنين بإذن الرحمن .
اولاً هتدخل على المسار ده فى السورس
NetWork/GamePackets
وتفتح الملف ده
Update.cs
وتدور على الكود ده فى البداية :
كود PHP:
Writer.WriteUInt64(value, offset + 8, Buffer);
لحد هنا شرح الاخ كيكا . الجديد بقى :
وتدور على الكود ده :
كود PHP:
public void Append(byte type, ushort value)
كود PHP:
public void Append5(byte type, ushort value)
{
this.UpdateCount++;
ushort offset = (ushort)(12 + ((this.UpdateCount - 1) * 20));
Writer.WriteUInt32(type, offset, this.Buffer);
Writer.WriteUInt64((ulong)value, offset + 4, this.Buffer);
Writer.WriteUInt64((ulong)value, offset + 8, this.Buffer);
}
دلوقتى افتح الملف ده
Game/Entity.cs
ودور على الكود ده
كود PHP:
public void Update(byte type, ushort value, bool screen)
كود PHP:
public void Update5(byte type, ushort value, bool screen)
{
if (this.SendUpdates)
{
this.update = new Conquer_Online_Server.Network.GamePackets.Update(true);
this.update.UID = this.UID;
this.update.Append5(type, value);
if (!screen)
{
this.update.Send(this.Owner);
}
else
{
this.Owner.SendScreen(this.update, true);
}
}
}
كود PHP:
public ushort DoubleExperienceTime
كود PHP:
public ushort DoubleExperienceTime
{
get
{
return this._doubleexp;
}
set
{
ushort doubleExperienceTime = this.DoubleExperienceTime;
this._doubleexp = value;
if (((this.FullyLoaded && (doubleExperienceTime <= this._doubleexp)) && (this.EntityFlag == Conquer_Online_Server.Game.EntityFlag.Player)) && (this.Owner != null))
{
this.Update5(0x12, this.DoubleExperienceTime, false);
}
}
}
ملحوظة : الكلام ده لسورس كيمو و الاختلافات مش كبيره بينه وبين اى سورس آخر .
كل ما ارجوه منكم دعوة لابنى حمزة بالشفاء العاجل ..
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته .
0 التعليقات:
إرسال تعليق